صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
در اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی ایران؛

نشست مشترک کمیسیون گردشگری اتاق ایران و انجمن روابط عمومی ایران برگزار شد

نشست مشترک کمیسیون گردشگری اتاق ایران و انجمن روابط عمومی ایران در خصوص نقش آب وگردشگری در اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی ایران برگزار شد.

به گزارش صدای خاک، سارا صادقی،  در این نشست دکتر محمد قاسمی رئیس پژوهشگاه اتاق با اشاره به نقش گردشگران در بحران آب توضیح داد: صنعت گردشگری صنعتی پر رونق است که ارتباطی با محیط زیست دارد، یکی از مکان هایی که گردشگران جذب آن می شوند رودخانه ها ودریاها است به همین دلیل این مناطق از حساسیت برخوردار می شوند.

وی افزود: بزرگترین معضل زیست محیطی خروجی آلودگی از هتل ها به دریا است، زباله هایی به دریا و رودخانه ها ریخته می شوند اما به آن توجهی نمی شود.


رئیس پژوهشگاه اتاق ایران خاطر نشان کرد: باید مردم از طریق رسانه ها آموزش ببینند تا باعث نابودی محیط زیست نشوند، کمبود آب می تواند بر روی گردشگری تاثیر بگذارد مثلا  استان اصفهان به خاطر کمبود آب پل تاریخی اش بیشترین آسیب را می بیند باید فکری برای این مسئله شود.


در ادامه  دکتر شریعتمدار رئیس پژوهشگاه آب و کشاورزی اتاق گفت : آب یکی از بحران هایی است که در آینده گریبان گیرمان است، خیلی ها پیش بینی می کنند ولی آینده آب در شرایط کمبود آب معلوم نیست چگونه خواهد بود.

وی افزود: اگر کشور در طول 10 سال نتواند بحران آب را حل کند دیگر امیدی نیست که آب در دسترس داشته باشیم منابع آب زیر زمینی به شدت با بحران مواجه است چون اغلب رودخانه ها خشک شدند.


رئیس پژوهشگاه آب و کشاورزی اتاق خاطر نشان کرد:  ما از سال 98 تقریبا 850 هزار حلقه چاه داریم اما با این وجود استفاده از منابع زیر زمینی امکان پذیر نیست با این روند  پیش بینی شده در اصفهان آثار تاریخی در معرض خطر باشد.

وی افزود: ما طرحی داشتیم که گردشگری روستایی را تقویت کنیم، احساس کردیم سازمان روستایی نیازمند است که اطلاعات خود را کامل کند چون اطلاع رسانی آنها ضعیف بود.

محمد رضا مجیدی رئیس باشگاه یونسکو فرهنگی از دیگر  کسانی بود که درباره گردشگری توضیح داد: اساس صنعت گردشگری مردم اند اگر آنها نباشند صنعتی وجود ندارد، درباره بحران آب پیش بینی شده که در دهه دوم قرن 21 جنگ آب اتفاق خواهد افتاد اما متاسفانه به آن توجه نمی شود.

وی افزود: متاسفانه این موضوع جدی گرفته نمی شود ما امروز از خط قرمز عبور کردیم، باید منابع موجود را مدیریت کنیم.

در ادامه این نشست کلیپی از سنندج  با موضوع آب وصادرات محصولات نمایش داده شد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۷۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲     ساعت: ۹ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024