صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
با حضور معاونین وزرا و مدیران کل ؛ رویداد ملی آیین کج چینی درلنگرود برگزار شد

ایجاد ظرفیت های خوب در کشور با محوریت توسعه نوغانداری

رویداد آیین کج چینی در شهرستان لنگرود با حضور معاونین وزرا و مدیران کل مرتبط با کشاورزی و صنعت و استاندار گیلان برگزار شد.

 به گزارش صدای خاک؛ آمنه جعفری- نماینده لنگرود در مجلس، در رویداد آیین کچ چینی که در شهر شلمان این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه نگاه ویژه مجلس به محصولات کشاورزی است در ادامه هدف از برگزاری رویداد کار – آیین کج چینی را ارتقای کمی و کیفی صنعت نوغان عنوان نمود.

عضو فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی و رئیس کمیته نوغان این فراکسیون از راهکارهای احیا و توسعه نوغانداری خبر داد و اظهار کرد:این صنعت میراث گذشتگان ما است که متاسفانه در ادوار گذشته به علت بی توجهی های صورت گرفته شاهد از دست رفتن
  ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان هستیم که باید موقعیت این صنعت ارزشمند و درآمدزا احیا شود.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت های خوب در کشور با محوریت توسعه نوغانداری گفت :توزیع تخم نوغان طی دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته و اقدام به توزیع رایگان جهت تقویت صنعت نوغانداری کردیم که نقش مهمی در حوزه اشتغال و درآمدزایی کشاورزان و ایجاد مشاغل جدید دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت نوغانداری مجددا احیا شده و در کانال اشتغال و درآمدزایی قرار گرفته است، افزود:
نوغان شناسنامه گیلان و زادگاه آن در شهرستان لنگرود است و پتانسیل و ابزار های لازم در شهرستان، جهت تقویت و ارتقای کمی و کیفی صنعت نوغان وجود دارد  وبرای احیای این صنعت باید تلاش کنیم .

دکتر محمد نژاد با اشاره به نگاه ویژه مجلس به محصولات کشاورزی، عنوان کرد: استقلال و پیشرفت کشور با تقویت کشاورزی رقم می خورد، وی یادآورشد : امسال ۱۳۰۰ جعبه تخم نوغان بیشتر از سال گذشته توزیع کردیم؛ همچنین از تکثیر ۱۶ هزار اصله درخت توت در سال ۹۹ به ۸۰ هزار اصله در سال ۱۴۰۱ رسیدیم.

گفتنی است : همایشی نیز در همین راستا در تالار پاسارگاد برگزار گردید .

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۸۱
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲     ساعت: ۱۰ : ۱۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024