صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن در محدوده طرح هادی با بازنگری و الحاق دو قطعه ای روستا مرتفع میشود

از زمان روی کار آمدن شورای اسلامی آقای نیاکانی به عنوان دهیار روستای فتیده در جهت عمران و آبادانی و خدمت به مردم روستا تلاش های بسیار داشته است از دلایل ابقا ایشان در این سالهای طولانی قابل اعتماد بودن ، شفافیت وهمکاری خوب با شورا و خدمت به مردم و پیگیری امورات روستا است.

به گزارش صدای خاک، وی  در این دوره نیز در کنار اعضای شورای اسلامی فتیده خانم فاطمه جعفری در سمت  رئیس شورا و دیگر اعضای شورا  آقایان فرامرز حق پرست و اصغر رضا دوست مشغول به خدمت رسانی به مردم روستا هستند

 
در این گزارش گفتگویی با این دهیار باسابقه داشتیم که از نظرتان می گذرد : دهیار روستای فتیده در ابتدای  گفتگو   با بیان اینکه دهیار مسئولیت بزرگی در روستا به عهده  دارد و علاوه بر کارهای  عمرانی باید  با ایجاد فضای تعاملی و عملکرد مثبت  روحیه امید بخشی را افزایش و فاصله بین مسئولان و مردم را کاهش دهد.

وی سپس درباره  اقدامات ویژه در روستایش که از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود است صحبت کرد و در این باره اظهار داشت: کاروان تخصصی ویژه برنج برای اولین بار  درشهرستان لنگرود در  روستای فتیده اجرا شد که دراین کلاس آموزشی سایت الگویی برنج  اهمیت تغذیه گیاهی بصورت محلول پاشی کود پتاس ۱۸ درصد بطور یکپارچه در سطح ۱۳۰ هکتار از شالیزارهای روستای فتیده باحضور  معاون مدیرکل ترویج وزارت جهادکشاورزی صورت گرفت.

وی افزود : در این طرح  بیش از ۹۰ نفر از تولیدکنندگان  برنج درروستای فتیده شرکت کردند .
همچنین  یکی از اتفاقات بسیار خوبی که با پشتیبانی و زحمات وپیگیرهای  نماینده مردم لنگرود در مجلس برای این روستا رقم خورد ؛   حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو  در روستای فتیده بود که  با حضور وی و نماینده لنگرود  و مسئولین شهرستان ؛  پروژه اصلاح شبکه فرسوده و جایگزینی بیش از ۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با کابل خودنگهدار و تعویض ۶۴ عدد پایه فرسوده در روستای فتیده با اعتبار ۱۹۹۰ میلیون ریال  بود  افتتاح شد .

حسن نیاکانی ضمن قدردانی از دکترمحمدنژاد گفت: اینک با همکاری  ایشان و اداراه برق  ۸۰ درصد پروژه گفته شده انجام شده و ۲۰ درصد باقیمانده است و  در واقع چون  هنوز  معابر کوچه ها خاموش هستند مردم چشم انتظارند که با توجه به ایام محرم این پروژه با سرعت بیشتری به ثمر برسد  لذا خواستار همکاری بیشتری از سوی اداره هستیم.

وی در بخش دیگر سخنانش  درباره یکی از مشکلات روستایش گفت : با افزایش جمعیت جوانان برای ساخت خانه در روستای خود بدلیل  طرح هادی موجود با مشکل مواجهه هستند
 وی در این زمینه  افزود :  طرح های هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود که در طرح هادی روستای ما که اکنون در مرحله بازنگری است  باز هم بدون شک   جوانان  با مشکل کمبود زمین در محدوده برای ساخت مسکن مواجهند، این در حالیست که باید با فراهم کردن بستر لازم در روستاها از مهاجرت آنان به شهر جلوگیری کنیم لذا برای توسعه روستا و سکونت پذیرتر کردن آن نیاز به بازنگری دقیق تر  طرح هادی است.

 نیاکانی در توضیح بیشتر  خلاءهای طرح هادی  روستای فتیده  گفت :  یکی از مشکلات در حوزه بازنگری اینست  که طرح هادی روستای ما دو قطعه  است و ما میخواهیم این دو    قطعه ها الحاق گردد تا رویکرد ساخت وساز در دایره  آن انجام شود .
دهیار فتیده  ، با اشاره به وجود استخر ۷ هکتاری  روستا و ضرورت استفاده بهینه از آن بصورت چند منظوره گفت :  گردشگری یکی از بخش های پررونق روستاها محسوب میشود به ویژه در روستای ما که تک محصولی است و هیچ جای رشدی دیگری ندارد رسیدگی به این  موضوع و استفاده از پتانسیل این استخر  میتواند در رونق وتوسعه  روستای ما تاثیر گذار باشد امیدوارم  مسئولین شهرستان در تحقق اجرای این پروژه با تخصیص اعتبار برای آن بویژه نصب پمپاژ استخر جهت  تسهیل در آبیاری مزارع  مارا یاری کنند.
 
دهیار فتیده سپس  یاد آور شد : بعد از تقویت برق منطقه ، تعریض جاده بین باغات و لوله گذاری ازطرف جاده سیگارود به طرف آبندان (استخر)فتیده  از مهمترین  اقدامات  مجموعه دهیاری و شورای فتیده است .
 وی ادامه داد: تجهیز سه  پمپاژ  و همچنین طرح سیماک از  خواسته های مردمان این  روستا است که نیازمند تدابیر ویژه مسئولین است .

وی همچنین با اشاره به استیجاری بودن ساختمان دهیاری گفت : امیدواریم در ساخت ساختمان دهیاری فتیده ،اعتبار لازم  تخصیص داده شود.
دهیار فتیده در پایان  برای مردم شریف، مومن و صبور فتیده  آروزی سلامتی، سرافرازی و سربلندی نمود  و افزود : امیدوارم در سایه وحدت و مشارکت  و همدلی و نگاه ویژه مسئولین شهرستان  روز به روز شاهد ترقّی و پیشرفت در همه ابعاد باشیم. 

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۹۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۲۲ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


تصاویر مرتبط
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024