صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
رئیس امورتوزیع برق شهرستان لنگرود:

۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در دومین روز از هفته دولت سالجاری به بهره برداری رسید

مدیر امورتوزیع برق شهرستان لنگرود در آئین افتتاح پروژه های این شرکت که باحضور مهدی زاده مدیرکل امورتوزیع برق گیلان،جلالی فرماندارلنگرود،محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس، حجت الاسلام نقوی امام جمعه شهرستان لنگرود و سایرمسئولین شهرستانی و بخشی برگزارشد،اعلام کرد:زمان و تعداد خاموشی های برق در سالجاری نسبت به سالهای گذشته ،کاهش یافته است.

به گزارش صدای خاک، احمد پوروطن- هومان ایجه ای رئیس اداره برق لنگرود گفت : 26مورد با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان درراستای رفاه مردم در هفته دولت سالجاری در شهرستان لنگرود به بهره برداری رسید.این پروژه ها شامل احداث کابل کشی 20 کیلو ولت زمینی،احداث پست هوائی 20 کیلوولت آمپر،احداث خروجی های پست ،جهت رفع ضعف برق کوچه های امامی هاست که سالهابا مشکل ضعف برق ،روبرو بود.وی درادامه خاطرنشان کرذ:درسالهای اخیر،سرقت شبکه و سیم دزدی افزایش چشم گیری پیدا کردواز 30 مورد در سال قبل به 270مورد در سالجاری رسیدواین امرباعت مشکلات زیادی برای مردم علی الخصوص درفصل گرماگردید.
وی یاد آور شد : شرکت توزیع برق طی یکماه اخیر برای برطرف کردن این مشکل اقدام به خرید 150میلیون تومان سیم برق کرده است لذا این  مشکلات  باعث شدکه شرکت توزیع بجای پرداختن به برنامه های روزانه،برخی از وقت خودرا صرف بازسازی این خطوط به سرقت رفته نماید.
ایجه ای اظهارکرد:پیک بار شهرستان لنگرود درمقایسه با سال گذشته از افزایش 0/63 درصدی برخورداربوده و نسبت به پیک کشوری،بالاتراست.وی از کاهش زمان و تعداد خاموشی های برق امور توزیع برق شهرستان لنگرودنسبت به سالهای گذشته خبردادوگفت:یکی ازدلایل خاموشی ها،فرسوده و قدیمی بودن خطوط است.یکی از این خطوط فرسوده،کابل 20کیلوولت زمینی از صحرا تخته پل تاپست هوائی آتشکار بود که ازسوی مدیرعامل و شرکت توزیع برق استان برای رفع آن 16 میلیارد تومان تخصیص یافته وتجهیزات درنظرگرفته شده است.
رئیس امورتوزیع برق لنگرود گفت:استان گیلان دربحث جایگزینی کابل های خودنگهدار به جای سیمی،نسبت به سایر استانها عقب است .ولی با پیگیری محمدنژاد نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی ،مقررشدبا سرعت خیلی زیاد،این عقب ماندگی جبران شود و تبدیل خطوط سیمی به کابل خودنگهدار هر چه زودتر در این شهرستان به پایان برسد.دراین راستا،درفازاول، یک سوم کل شبکه های باقی مانده شهرستان لنگرود ،طرح آنها تهیه شود.
ایجه ای رئیس اموربرق شهرستان لنگرودبیان کرد: اموربرق لنگرودمشتمل بر 5 اداره بهره برداری لنگرود،کومله،اطاقور،شلمان ،چاف و چمخاله و نیز ادارات مهندسی و مالی و خدمات مشرکین است و دارای 94 هزار و 136 مشترک است.دو پست فوق توزیع ، 18 فیدرفشارمتوسط و یک هزار و 418 دستگاه ترانس دارد و طول شبکه فشار متوسط آن 454 کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف آن یک هزار و 30 کیلومتر است.
ایجه ای تصریح کرد: در سالجاری در بخش اعتبارات جذب شده، بیش از 100 میلیارد ریال پرونده، صورت وضعیت شده و بیش از 82 میلیارد ریال را به پایان رسانده ودرمرحله اقدامات سیستمی،جهت صورت وضعیت قرار دارد. وی درادامه افزود: بیش از 600 میلیارد ریال پروژه شامل 925 فقره پروژه در دست اجراست که از این تعداد 200 فقره از این پروژه ها با مبلغ 200 میلیون ریال دارای پیشرفت بالای 70درصد هستند.
رئیس امورتوزیع برق لنگرود اظهارکرد:جلوگیری از سرقت سیم برق ،ازبین بردن انشعابات غیرمجاز،جلوگیری از برق گرفتگی،استحکام مکانیکی بیشترکابل خودنگهدار،کاهش خاموشی ناشی از تغییرات جوی و آب و هوائی و کاهش خطرات ناشی از رعدو برق و... را از مزایای کابل خودنگهدار عنوان کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۹۰۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۶/۳     ساعت: ۲۳ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024