صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افتتاح خانه هلال و برگزاری کاروان سلامت در روستای خراط محله بخش مرکزی لنگرود

آیین افتتاح خانه هلال روستای خراط محله با حضور رئیس و اعضای شورای بخش مرکزی ، روسای برخی ادارات ، رئیس اتاق اصناف ، دکتراحمدی عضو شورای اجرایی، رئیس شعبه واحد داوطلبان امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود ،اهالی منطقه روستای خراط محله وخانواده معظم شهداو همچنین مسئولین محلی روستا برگزار شد .

به گزارش صدای خاک، در این مراسم عضو شورای اسلامی بخش مرکزی و رئیس شورای روستای خراط محله گفت : پیشینه و فرهنگ مردم  این منطقه از اصالت خاصی برخوردار است و مردم روستا همیشه در حوزه خدمت رسانی و وظایف انسانی و اسلامی پیشگام بودند.

حسین کهنسال  هدف از راه اندازی خانه هلال و  کاروان سلامت را  ارائه ی خدمات بهتر در حوادث با زمان کمتر و کیفیت بهتر بیان کرد.


وی جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان خانه های هلال، ارایه آموزش های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطره ، کارگروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب در روستا ها را از اهم فعالیت‌های خانه هلال برشمرد.

حسین کهنسال در ادامه سخنانش  افتتاح خانه هلال و حضور کاروان‌ سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر و ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به این منطقه ، را نتیجه  زحمات و  پیگیرهای مجدانه دهیار و شورای اسلامی خراط محله عنوان نمود و از  همکاری هلال احمر شهرستان لنگرود  نیز قدر دانی کرد .

عاطفه آقایی دهیار موفق خراط محله درباره هدف  از پیگیری ها و  تلاش های  خود در  جهت تاسیس خانه هلال در روستا گفت:
مشارکت وحضور جوانان در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های روستا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضاء خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بومی انتخاب خواهند شد  افزود : ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری  از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود لذا  این فرهنگ و اجرای این طرح بسیار ارزشمند است .

عاطفه آقایی اظهار داشت: هدف این مجموعه جذب نیروی های داوطلب از سنین پایین است تا با پرورش این افراد مردم روستای  ما همواره بویژه  در مواقع بروز حوادث و بحران ها  شاهد خدمات رسانی آسان در بحث سلامت جسم و روان باشند .

وی یادآور شد  : امروز با  اجرای این طرح، ارائه خدمات رایگان به بیش ازصد نفر از اهالی روستای خراط محله صورت گرفت که ویزیت بیماران، خدمات مامایی و پرستاری، تحویل  داروی رایگان به اهالی روستا، تست فشار و  قند خون، از مهمترین خدمات ارائه شده در طرح کاروان سلامت در این روستا بود که جا دارد از خدمات بشر دوستانه هلال احمر وکلیه عزیزانی که در این امربه مایاری رساندند  قدردانی گردد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۹۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 2
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024