صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

برگزاری اولین سمینار پزشکی ورزشی پس از کرونا درشهرستان لنگرود

تیر ماه امسال برای اولین بار پس از حدود ۲ سال وقفه ، بدلیل بیماری همه گیری کرونا سمیناری علمی با موضوع مضرات دوپینگ و داروها در ورزش توسط هئیت پزشکی ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان لنگرود برگزار شد .

دکتر قاسم ترابی دبیر هیات پزشکی ورزش لنگرود در گفتگو با« نشریه سراسری صدای خاک »  اظهار داشت : در چند روز گذشته لنگرود در سطح استانی میزبان برگزاری سمینار پزشکی ورزشی  بود این برنامه که با سخنرانی دکتر عباس صادقی مدرس فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال در لنگرود همراه بود  شاهد  حضور جمعی از مربیان ، قهرمانان  ، روسای هیات ورزشی و جامعه ورزش منطقه و شهرستان بودیم  و با استقبال بی نظیری  آنان برگزار گردید .
وی با بیان این مطلب که این سمینار بیشتر در ارتباط با پیشگیری و درمان افراد برگزار شد ، عنوان کرد: به طور مثال اگر فرد مبتلا به دیابت در برنامه روزانه خود بحث ورزش را جای دهد، مصرف داروها کاهش می یابد که این کاهش هم به نفع سلامتی بیمار است، هم از نظر اقتصادی به نفع اقتصاد کشور است.

دبیر هئیت ورزش پزشکی لنگرود افزود : امروزه با توجه به اهمیت ورزش در جامعه می بایست به دانش تخصصی علوم ورزشی پرداخت، در این میان هدف حفظ سلامت ورزشکاران در سطوح همگانی و قهرمانی و ارتقای نتایج و رکوردهای ورزش قهرمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا دست یابی به نکات برجسته پزشکی ورزشی در کنار گستره وسیع و پیشرفت آن نیازمند برنامه های آموزشی، پژوهشی، درمانی و اطلاع رسانی است.

ترابی با اشاره به دیگر موضوعات این سمینار از جمله : مباحث آسیب های ورزشی- تغذیه ورزشی- اخلاق در ورزش- جایگاه ورزش در درمان بیماری ها- دوپینگ- روانشناسی در ورزش- موضوعات خاص در پزشکی ورزش- موازین حقوقی در ورزش- رویکرد نوین فیزیولوژی در ورزش- توان بخشی در ورزش و…. گفت : این سمینار تعاملی را بین گروه تربیت بدنی و پزشکی برقرار کرده ، که امروزه می بایست با توجه به علمی شدن ورزش، هدفمند کردن مباحث های علمی و پزشکی در ورزش را در قالب پیام های مختلف بعدی برای مخاطبان ارائه دهیم.
در انتها وی از همکاری صمیمانه اداره کل ورزش و جوانان استان  گیلان و هیئت پزشکی ورزشی استان و جناب دکتر رضوی رئیس اداراه ورزش و جوانان و دکتر امین رئیس هیئت برای مساعدت و کمک هایشان در برگزاری این سمینارعلمی تشکر و قدر دانی کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۹۱
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۱۱ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024