صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
فرزاد آذریان:

نوسازی فنون تولید ملی از اهداف مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنگرود است

آموزش‌های فنی و حرفه ای مهم ترین بستر ایجاد اشتغال است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه نقش مهم و تأثیرگذار دارد .

به گزارش صدای خاک، برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این مرکز خبرنگار  نشریه سراسری صدای خاک مصاحبه ای را با رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنگرود  ترتیب داده است که در زیر می خوانید : 
♦️لطفا خودتان معرفی کنید ؟
فرزاد آذریان هستم رئیس مرکز فنی وحرفه ای شهرستان لنگرود

♦️درباره فعالیت های فنی و حرفه ای توضیح دهید ؟
رکن اصلی فعالیت های سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش های نظری و عملی  است که عملیات اجرائی آن همگام با تازه های علوم و فن آوری روز با استانداردهای بین المللی ، ماموریت و هویت سازمان را شکل می دهد این آموزش ها علمی ، عملی  و کاربردی بوده که در راستای  ایجاد مهارت و تخصص به منظور کسب توانائی در احراز شغل ارائه می شود
و منجر به دریافت گواهینامه مهارت می گردد.
♦آموزش های فنی و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟ 
آموزش های فنی وحرفه ای ۷۵ درصد جنبه عملی و ۲۵درصد تئوری است
بارزترین ویژگی های اینست که با برخورداری از کد آموزشی شغلی و تاییدیه بین المللی دارای اعتبار به منظور احراز صلاحیت حرفه‌ای در بخش های مختلف می باشد
مورد دیگر؛  ساعات آموزشی به عنوان سنوات تجربی در کارگاه های مشمول طرح طبقه بندی مشاغل محسوب  می‌شود و همچنین قابلیت تطبیق با برخی واحدهای درسی آموزش و پرورش به منظور کسب مدرک دیپلم در رشته های کار و دانش دارد و نیز می‌توان از مزیت  تسهیلات خود اشتغالی و کارآفرینی و الویت صدور در پروانه کسب برخوردار گردید.


♦اهداف کلی آموزش فنی و حرفه ای چیست ؟ 
ایجاد زمینه اشتغال مولد ، اشاعه فرهنگ کار در جامعه ، نوسازی فنون تولید ملی ، افزایش بهره‌وری کار ، ایجاد توانمندی‌های لازم برای استفاده از فناوری پیشرفته به صورت کوتاه و موثر  از جمله مهمترین اهداف است  همچنین می‌توان به   ایجاد روحیه اعتماد به نفس در جوانان و آموزش دیدگان و  ایجاد امید به زندگی آینده و ترسیم چشم انداز شغلی مطمئن اشاره کرد.

♦️چگونه از رشته های آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنگرود مطلع شویم ؟

۱-سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
۲-ورود به سامانه portaltvto.com
۳-ورود به وب سایت جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان
https://gilan.irantvto.ir/
۴-ورود به وب سایت مرکز شهید املاکی لنگرود
https://branch.gilantvto.ir/langrud/Default.aspx
  ۵-مراجعه حضوری به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان

♦️ درباره برنامه های کاری  در سال جاری صحبت کنید   ؟
در سال جاری نیز علاوه بر رشته های آموزشی موجود ( کشاورزی،  برق صنعتی ،ساختمان  ، جوشکاری ،میکانیک خودرو  و موتور سیکلت، جوشکاری برق نقشه کشی ) تنوع و تعدد رشته های آموزشی زیاد را خواهیم داشت و در روزهای آینده پرورش ماهیان خاویاری و پرورش زالو  برگزار می‌شود  که این دو مورد  در صورت استقبال   ظرفیت فوق العاده شغلی  در شهرستان  ایجاد میکند.
 
رشته دیگر مشاور املاک و عمران  است و موضوعی  که برای مخاطبان هنوز بصورت کافی اطلاع رسانی نشده است اینست که  بیشتر این  آموزشهای گفته شده  برای آموزش بانوان  نیز می باشد و به عنوان مثال ما در این شهرستان جوشکار و مکانیک خانم آموزش دیده نیز داریم لذا  مختص  آقایان نیست  و  افراد با  کشف استعداد ها  و مهارت برای ورود به  کسب و کار در مشاغل گوناگون آماده می‌شوند.

♦️صحبت پایانی ؟
 مهارت آموزی در آینده شغلی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد ضمن اینکه بی تردید سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارزشمند است زیرا نیاز واحدهای اقتصادی به نیروی ماهر را برطرف می‌کند. و موجب رونق بازار کار و رشد اقتصادی می شود .

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۹۶۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۹     ساعت: ۱۴ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024