صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گفتگو با فرخی به عنوان شهردار موفق در مدیریت پسماند

به بهانه گرامیداشت روز ملی شوراها، در یک مصاحبه اختصاصی با شهردار رانکوه که از شهرداران خوب استان گیلان در مدیریت پسماند هستند،گفت وگو کردیم.

 

به گزارش خبرنگار نشریه سراسری صدای خاک، سولماز رحیمی- شهردار رانکوه با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها و قدردانی از حمایت ها و زحمات شورای شهر،خدمتگزاری به شهروندان را فرصتی مغتنم دانست و گفت: وظیفه شهرداری و  شورای اسلامی شهر جلب رضایت و رفاه حال  شهروندان برای تحقق حقوق شهروندی است. 

 

صدراله فرخی اظهار داشت: تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر رانکوه به عنوان خط مقدم عمران شهری در راستای اجرای طرح هایی با  نیازهای روزمره مردم و متناسب با شرایط عصر حاضر است که در این خصوص برای پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان  اقدامات لازم برنامه ریزی و اجرا می‌شود. 

شهرادر رانکوه سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر"تشریح اقدامات موفق شهرداری در زمینه چگونگی مدیریت کاهش پسماند زباله"گفت: یکی از اهداف شهرداری و شورای شهر رانکوه  کارهای راهبردی در این زمینه بوده که بر این اساس علاوه بر اقدامات گسترده ای که  در حوزه عمرانی بویژه طرح تفصیلی شهر و نهضت آسفالت داشتیم؛ الحمدالله توانستم کارنامه موفقی نیز  در سطح استان در خصوص موضوع  کاهش پسماند زباله رقم بزنیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد من  درباره این موضوع اینست  که در مدیریت شهری باید متناسب با وضعیت موجود و مدل تولید زباله در هر منطقه ای تصمیم گیری شود و برنامه ریزی شود .

مهندس فرخی با بیان اینکه فعالیت‌های تشویقی شهرداری و شورای اسلامی رانکوه مکمل اقدامات اجرایی در پیمودن مراحل پروژه کاهش پسماند یکی از برنامه ریزی ها بود که در این راستا  با  راه‌اندازی پویش «شهردار کوچک در مدارس» نتیجه رضایت بخش گردید .

مهندس فرخی  افزود: در واقع شهردار رانکوه  با همکاری آموزش و پرورش به کودکان و  جوانان توانمند  میدان و شخصیت داد و به آن‌ها اعتماد کرد  و نتیجه کار نیز موفقیت آمیز بود و  این دانش آموزان در همه مدارس  پای کار آمدند و با اهداف  شهرداری رانکوه همگام شدند .

وی افزود: همچنین فرهنگ سازی چگونگی ساماندهی زباله توسط شهرداری رانکوه نه تنها در مدارس بلکه در بین اقشار مختلف مردم به ویژه اصناف با برنامه ریزی انجام شد که در انتها به جزئیات آن اشاره خواهد شد.

فرخی   از راه اندازی کارگاه تفکیک و تبدیل پسماند به عنوان غذای دام ارگانیک  خبر داد و گفت  این کارگاه  مدتی است  که  توسط بخش خصوصی با همکاری شهرداری در رانکوه فعالیت می‌کند و این فناوری در کاهش حجم زباله و به تبع کاهش هزینه های شهرداری  بسیار تاثیر گذار است. 

 

 فرخی  ابراز امیدواری کرد که در سایه همراهی مردم، شورای اسلامی شهر و همراهی دستگاه های اجرایی بتوانیم  گام های عمرانی و اجرایی بلندی برداریم.

 

   لازم به ذکر است : جزئیات عملکرد و گامهای موفقیت آمیز شهرداری رانکوه با هدف کاهش‌ تولید پسماند و تفکیک در مبدا شامل موارد زیر است : 

نصب بنر کاهش پسماند در سر درب کوچه های پر جمعیت_ توزیع بروشور در سه طرح مختلف با پیام های کاهش تولید زباله، نحوه تفکیک زباله در منازل و اهمیت محیط زیست- توزیع دفترچه یادداشت با شعار کاهش زباله و تفکیک از مبدأ و احترام به زمین-توزیع کارتن پلاست در ادارات و مدارس شهر- تعیین شهردار کوچک در هر مدرسه جهت مشارکت در برنامه‌های زیست محیطی _ برگزاری جشنواره نقاشی و کاردستی  با موضوع پسماند - توزیع کیسه مخصوص حمل نان به همه شهروندان - توزیع کیسه زباله خودرو- ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا پسماند و تخفیف از عوارض سالانه پسماند - نصب اتیکت در جلوی درب منازل همیار محیط زیست 

- قرارداد با شرکت تکریم بازیافت جهت به صفر رساندن پسماند(زباله صفر) که بدون شیرابه ، سوزاندن و دفن کردن میباشد.

 

*در پایان امیدواریم که اقدامات شهرداری رانکوه به عنوان الگویی برای دیگر شهرداران مورد استفاده قرار گیرد چرا که تنها راه نجات محیط زیست کاهش پسماند است .*

 

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۹۷۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱     ساعت: ۲۲ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024