صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نشست خبری «ویژه برنامه های رادیو» برگزار شد

نشست خبری «ویژه برنامه های رادیو» با حضور دکتر حبیبی دبیر شورای معارف و مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم در سالن کنفرانس ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.


به گزارش صدای خاک، در ابتدای این نشست دکتر حبیبی دبیر شورای معارف با توضیحی درباره برنامه های معاونت صدا گفت: معاونت صدا متشکل از 14 شبکه رادیویی است یا شبکه هایی که به موضوع خاصی می پردازد، آمارها نشان داده که مخاطبان زیاد شدند ارتباط عمیقی با رادیو صدا برقرار کردند.

وی افزود:تنوع شبکه های ما این امکان را داده که از سراسر ایران مخاطبان بسیاری را پوشش دهیم، امسال هم با آمدن محرم وصفر ما برنامه ریزی داشتیم، سال گذشته رادیو محرم را داشتیم امسال هم با برنامه ریزی خوب از شب اول محرم کار خود را شروع کرد.

دبیر شورای معارف با اشاره به برنامه های محرم عنوان کرد: رادیو محرم امسال برنامه ای را تهیه دیده، تعداد برنامه ها با عناوین متنوع است، از نظر موضوعی ما به موضوعات مختلف می پردازیم یکی از آنها فرهنگ ایثار وشهادت «مدافعان حرم» وخانواده های شهید است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت موضوع ظلم ستیزی و عبرتها از عاشورا و شخصیت ها موضوع دیگر است که می تواند الگوی شخصیتی برای ما باشد، سعی می‌کنیم آنچه  که پدران و گذشتگان ما به جا گذاشته اند را انتقال دهیم و این موضوع را به خوبی از رادیو انعکاس دهیم، از جمله موضوعات دیگر که به آن پرداخته می شود امر به معروف ونهی از منکر است.


او یاد آور شد: تیمی از رادیو در کربلا هستند که مراسمات آنجا را پوشش می دهند موضوع بعدی مراسمات است که در سراسر کشور صورت می گیرد، مسئله پیر غلامان را داریم که در شهریورماه برگزار می شود، همه انعکاس خوبی در رادیو خواهد داشت.


دکتر حبیبی گفت :تلاش کردیم امسال با توجه به پیام امام به  موضوعات معرفتی بیشتر بپردازیم، برنامه ای به نام هیات داریم، در رادیو ایران هم برنامه ای 40 قسمتی  از عاشورا تا اربعین که به موضوعات خاص می پردازد را داریم همچنین سامانه ای قوی به نام ایران صدا که با برشهای مختلف به بخش مذهبی پرداخته شده است را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه های محرمی رادیو گفت:شبکه تهران حسینیه تهران را دارد به نام برنامه سرچشمه که ویژه محرم است، شبکه سلامت به طور ویژه به شهدای پزشکی می پردازد، شبکه صبا رخدادها را از زبان رود فرات بیان می کند، شبکه فرهنگ ظهور روز عاشورا را بیان می کند و قدسیان از شبکه قرآن درس  های قرآنی را در بر می گیرد.


او اظهار داشت: رادیو معارف برنامه حسینیه را دارد، مسئله خانواده را مطرح می کند چگونه امام حسین به خانواده اهمیت می داد، همچنین برنامه ملت امام حسین برنامه دیگری است، رادیو ورزش هم به معرفی شهدای ورزشگار ورادیو نمایش آه واره را دارد که باز خوانی بازخوانی عاشورا است و نمایش تغذیه ها را دارد این خلاصه ای از برنامه های رادیو بود.


مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم ومعارف در ادامه گفت:مهم ترین دغدغه ما ترویج عزاداری است البته برای نیاز مردم این موضوع طراحی شده است، رادیو محرم از سال 96 آغاز به کار کرد وامسال ششمین سال فعالیت خود را می گذراند.

وی افزود: اثری که محرم در همه زمینه ها دارد بی‌نظیر است وجا دارد ما به آن توجه  داشته باشیم چون  هر کسی که این واقعه را شنیده دلداده شده است،نکته دیگر که رادیو محرم به آن توجه دارد،  عزا داری سنتی است ما سعی کردیم به روزه خوانی ومقتل خوانی توجه داشته باشیم، در حقیقت رادیو محرم بیشتر به مرثیه خوانی وعزاداری می پردازد.


مدیر رادیو محرم ومعارف در ادامه عنوان کرد : برنامه ای در رادیو محرم تدارک دیدیم که مباحث مربوط به محرم وبیانات رهبری را در بر می گیرد قطعاتی از مجتبی تهرانی، جوادی عاملی در  برنامه ای به نام محرم وملل را تدارک دیدیم.


وی افزود: برنامه نوگلان حسینی هم تدارک دیدیم، با توجه به اینکه رادیو محرم 24 ساعت پخش می شود به آیین عزاداری اقوام مختلف می پردازد، برنامه ستارگان کربلا  و همچنین برنامه  مداحی زنده  هم داریم.


مسعود کاویانی خاطر نشان کرد : ما در رادیو محرم  48 مداح کشوری و97 مداح شهرستانی داریم همچنین از 22 گویش، زبان ولهجه استفاده می شود مثل انگلیسی، ترکی، کردی و...

وی در خاتمه گفت : برنامه رادیو محرم به صورت یکماه از شب اول آغاز شده  اما از  اربعین  رادیو اربعین شروع می شود و مداحی ها روی سایت معاونت صدا هم قابل رویت است، پخش تصویری آن برقرار است قطعاتی که تهیه شده  مداحی ومعرفتی بارگذاری می شود

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۹۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۱۰     ساعت: ۱۵ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی       زیرسرویس: فرهنگی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024