صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بازدید از اولین مرکز کشت بافت گیاهی استان گیلان در لنگرود

از مرکز کشت بافت گیاهی و تکثیر نهال های گلخانه و تولید نشاء در لنگرود با حضورفرماندار و مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان لنگرود بازدید کردند.

به گزارش صدای خاک، احمد پوروطن- این آزمایشگاه به مساحت 200متر مربع در مجموعه گلخانه ای 2000 مترمربع بصورت سر پوشیده درزمینی به مساحت یک هکتار با اعتبار 32 میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیده است و تعداد ۸ نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی به فعالیت مشغول هستند .


در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم، مهندس رضایی مدیر مجموعه گزارشی از تولید انواع نشاءهای کشت بافتی مانند آناناس، انواع گیاهان زینتی مانند فیلودندرون، آگلونما و فیکوس ارائه نمود.
وی به اهمیت کارآفرینی و اشتغال زایی با توجه به نیاز جوانان و دانشجویان فارغ التحصیل به ویژه در حوزه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: هدف ما اینست که با روشهای علمی و بروز در مسیر حل مسائل و نیاز جامعه دربخش گل و گیاه گام برداریم .

وی افزود: استفاده از تکنیک کشت بافت می تواند به عنوان طرحی موفق به نیازهای نوین باغداران و نهالستان ها استان گیلان و حتی در سطح کشور پاسخ دهد و جوانان جویای کار را به این شیوه در اشتغال زایی دانش بنیان تشویق نماید و سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشورگردد
وی یادآور می شود: مرکز کشت بافت گیاهی گام مهمی در توسعه صنعت نهال استان می باشد زیرا نهال های تولید شده از طریق کشت بافت از سلامت، کیفیت و یکنواختی بسیار بالایی دارند.
در این روش نشای گیاهان گلخانه ای و باغی مورد نیاز استان و کشور در شرایط درون شیشه ای تولید و در اختیار گلخانه داران و باغداران قرار می گیرد.
مهندس رضایی ادامه داد :مهمترین اهداف این روش ، تولید سریع شمار زیادی از ارقام جدید مورد تقاضا بازار و تولید گیاهان عاری از بیماری است. وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود سالانه بیش از 300 هزار نشاء کشت بافتی در این مرکز تولید و روانه بازار شود افزود : با روش کشت بافت می‌توانیم گیاهانی عاری از ویروس و بیماری و در عین حال گیاهانی یکسان از لحاظ ژنتیکی داشته باشیم . ایشان در پایان اظهار داشتند، نتیجه تولید انبوه گیاهان توسط این واحد تامین نشاء مورد نیاز استان با قیمت بسیار مناسب می شود که قدرت رقابت تولید کنندگان استان را در خصوص عرضه به سایر استانها و صادرات به سایر کشورها بالا خواهد برد.


 

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۳۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹     ساعت: ۱۵ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: کشاورزی       زیرسرویس: کشاورزی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024