صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کمبودی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز استان نداریم

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و فرمانده قرارگاه امنیت غذایی در پنجاه و دومین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان بر تعادل بخشی و تنظیم بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان به ویژه در ایام پایانی سال تأکید کرد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نشست قرارگاه غذایی استان با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و فرمانده قرارگاه، نمایندگان دستگاه های نظارتی، جمعی از مدیران و اعضای قرارگاه با دستور کار بررسی وضعیت ذخیره سازی کالاهای استراتژیک و بازرسی تأمین و عرضه کالاهای اساسی درسالن جلسات سازمان برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و فرمانده قرارگاه با اشاره به اقدامات قرارگاه امنیت غذایی استان از زمان تشکیل تا کنون در خصوص تأمین، عرضه و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و عرضه هوشمند برخی اقلام اساسی مورد نیاز مردم در سامانه بازرگام، اظهارکرد: در حال حاضر کمبودی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان وجود ندارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تأمین و عرضه برنج در استان، با بیان اینکه مشکلی در تأمین و عرضه برنج مورد مصرف در استان وجود ندارد؛ تصریح کرد: به منظور پیشگیری از التهاب و اخلال در بازار کالاهای اساسی در ایام منتهی به سال، با تشدید نظارت ها، حداکثر تلاش برای حفظ ثبات، تعادل و آرامش بازار مصرف مورد نیاز مردم صورت گیرد.

داریوش یوسفی، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه تا ۱۷ بهمن ماه، ۴۴۴ اکیب بازرسی ونظارت بر بازار کالاهای اساسی در سطح استان تشکیل شده است که کار پایش و رصد بازاربه صورت منظم توسط این اکیپ ها به صورت روزانه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد۳۶۷۰ مورد بازرسی از سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم انجام گرفته است؛ تصریح کرد: علاوه بر بازرسی مستمر توسط اکیپ های گشت، طی این مدت تعداد ۸۳۰ مورد گزارش تخلف ثبت شده که از این تعداد ۳۴۱ مورد گزارش مردمی ثبت و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی،گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی، تقلب، کم فروشی، اخفاء و امتناع ازعرضه کالا، عدم صدور صورتحساب، تداخل صنفی و عرضه خارج از شبکه را از مصادیق تخلف در واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد و به مراجع قضایی معرفی می شود.

در این نشست آقای سید محمد مهدی عظیمی به عنوان دبیرجدید قرارگاه امنیت غذایی استان معرفی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۸۸۳۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹     ساعت: ۱۵ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: کشاورزی       زیرسرویس: کشاورزی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024