صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
رئیس اداره چای لنگرود :

اولین خرید برگ سبز چای امسال در گیلان و مازندران، در شهرستان لنگرود آغاز شد


رئیس اداره چای شهرستان لنگرود در گفتگو با خبرنگار نشریه سراسری صدای خاک بابیان اینکه تعداد ۹ هزار چایکار در لنگرود در مساحت زیر کشت ۴ هزار و هفتصد هکتار باغ چای مشغول فعالیت هستند افزود: کیفیت چای ارگانیک ایرانی زبانزد همه مردم جهان است و چای گیلان بدلیل اقلیم بسیار مناسب گرفتار آفات نمی‌شود و محصولی ارگانیک و بدون سموم و دارای طعم و کیفیت عالی است .

 صادق حسن زاده ثابت با اعلام این خبر که امسال  اولین خرید برگ سبز چای در گیلان و مازندران در لنگرود آغاز شد تصریح کرد: با توجه‌ به‌ افزایش ۳۰ درصدی بهای برگ سبز در سال جاری، تا کنون ۹هزار و ۹۵۰ تن برگ سبز چای در چین بهاره، از چایکاران به مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان خریداری شد که از این مقدار  ۸۹ درصد چای درجه یک و ۱۱ درصد درجه دو است.

این مسئول  با بیان اینکه  تا کنون ، ۲ هزار و ۲۰۰ تن چای خشک از برگ‌های سبز تولیدی  در ۳۱ کارخانه چایسازی فعال شهرستان لنگرود تولید شده است. افزود: تا امروز ۱۹ کارخانه قدر السهم خود را به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان معادل ۲۷ درصد مطالبات چایکاران را پرداخت کرده اند.

حسن زاده ثابت در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت رفع معضلات، موانع و  توسعه صنعت چای کشور گفت : الحمدالله  وام‌های کم درصد در قالب وام تغذیه به همه چایکاران فعال از سوی صندوق توسعه چای کشور تعلق میگیرد و تاکنون ۱۲۳۶ نفر وام دریافت کردند.
همچنین جهت ایجاد انگیزه برای به باغی  و هرس باغات چای ۱۱۹ کشاورز چایکار و جهت خرید ماشین آلات کشاورزی تعداد ۴۶ نفر به بانک کشاورزی معرفی شدند.
حسن زاده راهکار تقویت و توسعه محصول چای را  اصلاح بوته های چای، توسعه و به باغی  باغات چای و استفاده از  فناوری و تجهیزات نوین و کارهای ترویجی،  یکپارچه سازی اراضی چای و همچنین مکانیزه کردن شیوه برداشت و... عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد که در سال جهش تولید با مشارکت مردم،  خواهیم توانست با سیاست‌های مؤثر در احیا و توسعه صنعت چای و با  استفاده از دانش و اطلاعات بروز، چرخه اقتصادی کشاورزان منطقه را متحول کنیم.

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۹۸۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۲     ساعت: ۱۷ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 5
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024